שיווק דיגיטלי לעומת שיווק במדיה חברתית: מה ההבדל?

תוכן עניינים

עבור אנשים רבים, נראה כי מדיה חברתית או שיווק דיגיטלי לעסקים הם אותו הדבר. יש הסבורים שבגלל שהם מפרסמים בערוצי מדיה חברתית, הם עוסקים גם בשיווק דיגיטלי, אבל זה לא המקרה.

שיווק דיגיטלי הוא מונח גג המתייחס לכל מיני אסטרטגיות שיווקיות שעסק יכול לבצע בדיגיטל. פרסום במדיה חברתית הוא רק ערוץ אחד כזה המשמש לשיווק דיגיטלי.

שיווק במדיה החברתית

יותר מ-50% מהאוכלוסייה פעילה ברשתות חברתיות שונות. ולפי סקר מ-2022 של 56% מהעסקים הקטנים בחרו להתמקד ברשתות החברתיות. רוב החברות משתמשות בפלטפורמות ספציפיות של מדיה חברתית כדי ליצור קשר עם לקוחות ולהגדיל את המכירות. כמו גם לקדם את המוצרים או השירותים שהן מציעות. שיווק במדיה חברתית הוא היבט חשוב של שיווק במדיה דיגיטלית. אך אינך צריך לבחור באופן קפדני אחד על פני כל אחד אחר.

פרסום בפייסבוק

זה לא מפתיע אותנו מדוע נוף המדיה החברתית מתפתח במהירות. פייסבוק היא עדיין הפלטפורמה המועדפת עבור שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים בגלל התכונות הרבות שלה. פרסום בפייסבוק שימושי עבור כל סוג של עסקים. היא גם מספקת לעסקים פלטפורמה קלה ממנה הם יכולים ליצור אינטראקציה עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים, ולספק תוכן רלוונטי הקשור לענף. פלטפורמות רבות אחרות של מדיה חברתית נופלות במטרה לספק דרכים קלות ליצירת קשר עם הקהל שלהן.

שיווק אפקטיבי באינטרנט הוא ספציפי וממוקד. מומחי שיווק דיגיטלי מבינים שהם יכולים לקבל מענה מהיר יותר מהרשתות החברתיות בהשוואה לסוגים אחרים של ערוצי שיווק באינטרנט. זו הסיבה שרוב החברות משלבות את זה באסטרטגיית השיווק הדיגיטלית הגדולה יותר שלהן כדי למקסם את החזר ה-ROI.

שיווק דיגיטלי או קמפיין שיווק במדיה חברתית?

כל סוג של קמפיין שיווקי הוא סדרה מתוכננת של פעולות ונהלים שנועדו לפרסם מוצר מסוים, שירות או אפילו חברה מסוימת. מספר ערוצי שיווק ואסטרטגיות מקוונים מנוצלים ומתואמים כדי להשיג את מטרות השיווק, ללא קשר לסוג הקמפיין. כל קמפיין שיווקי צריך להיות מסוגל להפגין תוצאות ספציפיות.

המטרה הסופית היא תמיד להגביר את המכירות. אבל זו לא המטרה היחידה של שיווק באמצעות מדיה דיגיטלית. חלק מהקמפיינים מתרכזים בהגדלת התנועה לאתרים ואחרים שואפים להגדיל את שיעור ההמרה. תהליך קביעת היעדים הוא גורם מפתח שישפיע על תכני הקמפיינים השיווקיים הדיגיטליים שלך ויגדיל את ההצלחה שתוכל להשיג עם הפרסום שלך.

ניתן לסכם את ההבחנה בין שיווק דיגיטלי לקמפיינים שיווקיים במדיה חברתית באופן הבא:

קמפיין שיווק דיגיטלי

מטרת השיווק הדיגיטלי היא להשתמש בערוצים שונים באינטרנט כדי להגדיל רווחים ומכירות. להגביר את המודעות למותג ונאמנות הלקוחות ולהוסיף ערך למותג. משווקים דיגיטליים מעריכים בדרך כלל תוכנית שיווק דיגיטלית כדי למדוד את האפקטיביות של השיווק שלהם. כמו גם לבצע התאמות על סמך מידע בזמן אמת. קידום אתרים בגוגל, אופטימיזציה למנועי חיפוש וכלים ליצירת תוכן. Google Ads, ניתוח אתרים ולוחות שנה לתוכן הם רק כמה כלים המשמשים כשמדובר בשיווק בערוצים דיגיטליים. 

אסטרטגיית שיווק דיגיטלית כוללת את הדברים הבאים:

  • עיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט
  • SEO או אופטימיזציה למנועי חיפוש
  • פרסום אורגני ובתשלום
  • מדיומי תוכן מרובים על פני פלטפורמות שונות
  • תוכן שיווקי
  • שיווק באמצעות שותפים
  • פרסום מקורי
  • שיווק במייל
  • ניתוח
  • שיווק ברשתות חברתיות

טיפים לשיווק דיגיטלי: בין אם אתה מפרסם פרסומת של תשלום לפי קליק או מפרסם סרטון חדש לגמרי. עליך להבין את המסע של הקונה ואת האסטרטגיות הטובות ביותר לשימוש בכל שלב בתהליך. עד כמה שהמודעות או שיווק התוכן שלך חכמות. – אם הן לא מוצגות בפני קהל היעד שלך בזמן הנכון, הן לא יניבו את התוצאות שאתה מחפש.

קמפיין שיווק במדיה חברתית

שיווק במדיה חברתית מתמקד בערוצי מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר, Pinterest, YouTube, פרסום בטיקטוק Snapchat, פרסום בלינקדאין ואחרים. היסודות של שיווק דיגיטלי זהים, הם רק מיושמים על מדיה חברתית. משווקים בוחרים בערוצים בקפידה כדי לשקף בצורה הטובה ביותר את תדמית החברה. להבטיח את הנראות הגבוהה ביותר, ולפנות לאלו שסביר להניח שיתעניינו במסר של המותג. מדיה חברתית היא תוכנית שיווקית המכסה הרבה, אך אינה מוגבלת על ידי המרכיבים הבאים:

  • מעורבות לקוחות היא מרכיב מרכזי במספר ערוצי שיווק דיגיטליים
  • ניתוח המרה וניתוח עוקבים
  • שיווק באמצעות משפיענים
  • שיווק אורגני ובתשלום
  • תכנון ופרסום תוכן ופרסום
  • שיתוף הקהילה באמצעות מסרים ישירים וסקרים
  • ניתוח אנליטיקס
  • מעורבות הקהילה עם עוקבים

טיפ לשיווק במדיה חברתית: קבוצות וקהילות חברתיות הן מקומות נפלאים לפרסום הצעות, תוכן ושירותים מיוחדים. קהילות של משתמשי אינטרנט הדומות לשלך יכולות לעזור לבנות זיהוי מותג ולהציע תובנות חשובות מלקוחות כדי לשפר את התוכן והאסטרטגיה שלך.

יתרונות המדיה החברתית

הבנת העדפות הלקוחות שלך ברשתות החברתיות והאופן שבו הם מתקשרים ברשת תעזור לך לקדם את השירותים והמוצרים שלך בדרך האופטימלית בערוצים הדיגיטליים המתאימים ביותר. TikTok, LinkedIn, Facebook, פרסום באינטגרם, וטוויטר זמינים כולם עם מגוון יתרונות שיווק דיגיטלי.

טיפים

  • היכולת לבנות מודעות למותג באמצעות מדיה חברתית יכולה לשמש לשיווק מטרה. עם היתרון של הצבת העסק שלך מול לקוחות פוטנציאליים, ללא קשר אם אתה נמצא בנישה.
  • יצירת לידים ומכירות: השימוש במדיה חברתית לשיווק ויצירת לידים הוא שיטה מתקדמת להרחיב את יכולות השיווק המקוון שלך. כמובן יצירת יותר לידים באמצעות מודעות שהן אורגניות או בתשלום (67% מהצרכנים שקונים באינטרנט קנו פריט לאחר לראות את זה מפורסם ברשתות חברתיות.)
  • קמפיינים משופרים של קידום אתרים במדיה החברתית אינם משפיעים על הדירוג של מנועי החיפוש. עם זאת, הם עלולים להשפיע על קידום אתרים בחיפוש (Search Engine Optimization) על ידי הגדלת התנועה לאתרים. מה שמגביר את הסמכות וההכרה של המותג, כמו גם שיפור קידום אתרים מקומי.
  • מיקוד מחדש: אתה יכול למשוך מחדש לקוחות פוטנציאליים או לידים. אם הם עזבו את האתר שלך מבלי להיכנס יותר למשפך של הקונה, ובכך להגדיל את סיכויי ההמרה.
  • חסכוני: בהשוואה לשיווק מסורתי, שיטת השיווק במדיה החברתית מציעה שליטה רבה יותר על הוצאות התקציב. מכיוון שניתוח הנתונים הזמינים עבור המדיה החברתית ברור ומדויק.

שיווק דיגיטלי הוא הרבה יותר נרחב משיווק באמצעות מדיה חברתית. זה כולל מודעות בתשלום לקליק ושיווק בדוא"ל. כמו גם פרסומות וקמפיינים דיגיטליים, מיתוג עסקי , SEO וכל שאר צורות השיווק.

גם אם אתה מנהל קמפיינים במדיה חברתית, זה לא אומר שאתה עוסק לחלוטין בשיווק דיגיטלי. עם זאת, אם אתה יכול להיות בטוח שהוא יניב את התוצאות שאתה דורש. ויעמוד בדרישות השיווק שלך, זה יכול להספיק.

מה צריכה להיות אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלך?

אין צורך לשלב את כל ערוצי השיווק הדיגיטליים באסטרטגיית השיווק שלך. עם זאת, ידיעת התפקיד של המדיה החברתית בשיווק שלך יכולה להביא לגישה שמגבירה את מעורבות הלקוחות ומספקת יותר לידים אורגניים. אם אתה עסוק, למה שלא תשאיר את זה למקצוענים?

משווק דיגיטלי מיומן יכול לסייע לך ביצירת תוכנית שיווק דיגיטלית אינדיבידואלית המשתמשת בערוצי השיווק הדיגיטליים המתאימים ביותר. וכן בפלטפורמות מדיה חברתית שמתאימות לקהל היעד שלך, לעסק שלך ולתקציב שלך.

שיווק דיגיטלי ומדיה חברתית

תוכן עניינים

עוד בנושא...

דילוג לתוכן