ניטור מותג – מה זה אומר?

תוכן עניינים

מעולם לא היה קל יותר לצפות, לנתח ולבצע אופטימיזציה של השיחה סביב המותג שלך – המכונה גם "ניטור מותג" – במיוחד עם הכלים האלה.

אוקיי, הגיע הזמן. כל הפרנויה הזו בשעות הלילה המאוחרות התהייה מי מדבר עליך מאחורי הגב שלך עומדת להשתלם. זה בעצם מה זה ניטור מותג . לעקוב אחר מה שיש לעולם לומר עליך. ובכן, לפעמים זה מאחורי הגב שלך. לפעמים זה מול הפנים שלך, ואתה מתויג בו. לפעמים השם שלך מאוית בצורה גסה ואתה צריך לעשות איות הארדקור הפוך כדי לחפור אותו. אבל ניטור מותג חיוני כדי להישאר מעורב ורלוונטי באינטרנט – ותודו שזה, אתם רוצים לדעת.

למרבה המזל עבור כל מי שמתעניין בניטור מותג, מעולם לא היה קל יותר לצפות, לנתח ולייעל את השיחה סביב המותג שלך. ועם העצות והכלים האלה, תדע בדיוק איך ליישם את הממצאים שלך באסטרטגיות השיווק שלך במדיה החברתית.

מהו ניטור מותג?

ניטור מותג הוא הפעולה של לחפש אזכורים ודיונים על המותג שלך. זה נכון לכל צורות המדיה: מטוויטר ועד סרטונים בטלוויזיה ועד מדבקות פגוש עצבניות.

במילים אחרות, ניטור מותג הוא הסתכלות הוליסטית על מה שאומרים עליך בעולם, אבל גם על התעשייה שלך ועל המתחרים שלך.

ניטור מותג לעומת ניטור מדיה חברתית

ניטור מדיה חברתית הוא חלק מניטור המותג. אך הוא מתמקד רק בסיקור מדיה חברתית הרלוונטית למותג שלך.

זה יכול לכלול ניטור אחר אזכורים של מותג או מוצר (מתוייג או לא), האשטאגים ומילות מפתח קשורים, או מגמות בתעשייה בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, TikTok, Linkedin וכו'.

ניטור מדיה חברתית כולל גם צפייה בשיחות על המתחרים שלך… כל שיחות שרלוונטיות לעסק שלך, באמת.

ניטור מדיה חברתית הוא הזדמנות לעקוב אחר מדדים חברתיים בעלי ערך ולמדוד מודעות למותג. המידע הזה עוזר מאוד לעקוב אחר החזר ROI או לבחון קמפיינים של שיווק חברתי , אבל אתה יכול גם להשתמש בנתוני מפתח אלה כדי לאתר מגמות ותובנות.

ניטור מותג לעומת הקשבה חברתית

מה שמביא אותנו להקשבה חברתית. ברגע שבאמת יש לך את כל הנתונים העסיסיים האלה מהניטור של המדיה החברתית שלך, תמשיך לחשוב על המשמעות של כל האזכורים האלה.

TLDR? הקשבה חברתית היא התרגול של ניתוח המידע שאתה מקבל מניטור מדיה חברתית.

מה מצב הרוח הכללי באינטרנט ? איך אנשים מרגישים כלפייך?

ברגע שאתה יודע איך אנשים מרגישים, אתה יכול לפתח תוכנית פעולה. "אסטרטגיה חברתית" עשויה להיות דרך טובה יותר לחשוב על זה: עכשיו כשאתה יודע מה אתה יודע, מה אתה הולך לעשות עם זה?

ניטור מותג לעומת אזכורים חברתיים

אזכור חברתי הוא, בעצם, טיפת שם.

מישהו הזכיר אדם או מותג ברשתות החברתיות. זה יכול להיות תגובה חיובית ("@SimonsSoups טעים!") או תגובה שלילית ("לא הייתי מאכיל @SimonsSoups לציפור שלי!"), או איפשהו באמצע. ("@SimonsSoups רטובים.")

הגדר זרם בלוח המחוונים של Hootsuite שלך ​​כדי לעקוב אחר טיפות השמות העסיסיות האלה. אתה לא רוצה לפספס הזדמנות להגיב או לפרסם מחדש… או להגיב, אני מניח, אם אתה מרגיש עצבני. (למשל: "במקרה ציפורים אוהבות את המרק שלנו." שלח ציוץ.)

מדוע חשוב ניטור מותג?

אם אתה נזיר או טילדה סווינטון, אולי השגת רמה של הארה שמשמעותה שלא אכפת לך מה אנשים אחרים חושבים עליך. אבל עבור רוב המותגים, המוניטין והתפיסה הציבורית חשובים.

שמור על המוניטין שלך

ניטור המותג שומר אותך מעודכן ומוכן להסתער על בעיות (או להגביר שבחים!) אחרי הכל, אם מישהו מצייץ מחמאה אבל אתה לא שם לב, האם זה בכלל קרה באמת?

על ידי מעקב אחר השיחה, אתה יכול להגיב ללא דיחוי. קח רמז מהחשבון הרשמי של דולינגו, שהגיב בחופזה לבדיחת היסטוריה בצורה צרמנית לחלוטין, לא מדויקת היסטורית באותה מידה.

שימו לב למתחרים שלכם

אל תתעסק רק בעניינים שלך – תתעסק גם בעניינים של אחרים! הצצה על המתחרים שלך כדי לראות מה הם עושים נכון ומה לא, הוא חלק ממעקב המותג ההוליסטי. אתה יכול להשתמש במידע זה כדי לבצע ניתוח תחרותי .

הלקחים מהניצחונות או ההצלחות שלהם יכולים להיות גם שלך. כפי שאומר הפתגם הישן: שמור את החברים שלך קרובים ואת המתחרים שלך בלוח המחוונים של Hootsuite שלך.

שימו עין על תוכן ישן

האינטרנט הוא מקום שזז במהירות, ולכן לעתים קרובות תוכן הופך ויראלי תוך מספר ימים (או אפילו שעות) מרגע הפרסום – אך לפעמים, פוסטים בני חודשים או אפילו שנים ישתלטו לפתע על האינטרנט. לדוגמה, השיר "Gimme More" של בריטני ספירס משנת 2007 נמצא במגמה ב-Tiktok ב-2022 . ניטור המותג מבטיח שאתה עוקב אחר כל הפוסטים שלך, לא רק האחרונים, ואם משהו ישן יותר הופך לוויראלי, אתה יכול לנצל את זה.

על מה כדאי לפקח?

יש לך עין הנשר שלך על כל הערוצים המרכזיים – פרסומים מודפסים ודיגיטליים, פלטפורמות מדיה חברתית, מדיה משודרת, פורומים מקוונים ואתרי ביקורת.

אבל מה אתה מחפש, בדיוק?

אזכורים של המותג והמוצרים שלך

זהו האלמנט הברור והחשוב ביותר שיש לעקוב אחריו: אזכורים ותגים ישירים של שם המותג או המוצרים שלך. אנשים מדברים עליך? מה הם אומרים? הזכירו אותך? אותו דבר לגבי המתחרים שלך – צפה בסוגי השיחות המתפתחות סביב מותגים כמו שלך.

מילות מפתח קריטיות

עקבו אחר פוסטים או תוכן המשתמשים בשם המותג שלכם (בתוספת וריאציות או שגיאות איות!) מחוץ לתג ישיר. Hashtags או סיסמאות שיווקיות יכולים להיות גם ברשימת החיפוש הזו.

משפיענים ושותפויות יוצרים

בדומה לאמור לעיל, אם המותג שלך שותף ליוצרים בכל תפקיד, תרצה לפקוח עליהם עין. התיישר עם אדם אחד אומר שאתה תומך במה שהוא עושה ואומר באינטרנט ובאופן לא מקוון, אז תרצה להיות בטוח שיוצרים מייצגים את המותג שלך בצורה חיובית. הרבה סלבס איבדו עסקאות מותג לאחר מחלוקת תקשורתית (לדוגמה, מותגים רבים חשבו מחדש על עסקאות עם טראוויס סקוט לאחר הטרגדיה של Astroworld ב-2021).

קישורים נכנסים

הציץ בניתוח של האתר שלך כדי לעקוב אחר קישורים נכנסים. אלה יכולים להוביל אותך להפניה בחוץ ברשת העולמית שאפילו לא ידעת שהיא שם.

מקורבים לתעשייה ושפה

אף מותג אינו אי (ככה אומרים, נכון?). האם מתבשל משבר שעלול לזלוג למוניטין שלך? האם אתה יכול להתרחק מהנושא הפופולרי?

השיחות בענף שלך עשויות להשפיע גם עליך – לחיוב או לרעה! – אז שמור על עצמך מעודכן לגבי השיחה הגדולה יותר.

ניטור מותג

תוכן עניינים

עוד בנושא...

דילוג לתוכן